HISTEROSKOPIJA: Priprema, intervencija i oporavak!
page-template-default,page,page-id-1784,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Histeroskopija: Priprema, intervencija i oporavak

Šta je histeroskopija?

Histeroskopija je minimalno invazivan endoskopski zahvat koji omogućava detaljan pregled
unutrašnjosti materice. Izvodi se histeroskopom na koji je priključena video kamera (neka vrsta uskog
teleskopa), a uvodi se kroz vrat materice u materičnu šupljinu. Kroz histeroskop se u materičnu
šupljinu u toku celog zahvata uvodi poseban rastvor koja širi zidove materice kako bi se unutrašnjost
mogla što bolje vidjeti. Histeroskopija može biti dijagnostička ili terapeutska.

histeroskopija

Dijagnostička histeroskopija

Dijagnostička histeroskopija traje nekoliko minuta i radi se ambulantno, u kratkotrajnoj anesteziji.
Razlozi za izvođenje su ispitivanje neplodnosti, kod ponavljanja spontanih pobačaja, nepravilna i
obilna menstrualna krvarenja, nepravilna krvarenja u peri i postmenopauzi, kontrola sluznice
materice kod žena koje uzimaju neku vrstu leka zbog karcinoma dojke. Na kraju postupka nekad je
potrebno uzeti uzorak tkiva sluznice materice kako bi se provela histopatološka analiza.

Terapeutska histeroskopija

Terapeutska histeroskopija se radi u svrhu tretmana nekog poremećaja ili bolesti unutar šupljine
materice, obično se radi u opštoj anesteziji ali može i u kratkotrajnoj što zavisi o dužini trajanja
planiranog zahvata. Nakon zahvata potrebno je uglavnom odležati nekoliko sati do jedan dan. Razlozi
za izvođenje su spaljivanje sluznice materice, odstranjivanje polipa i mioma koji se nalaze u šupljini
materice, otklanjanje pregrade ili priraslica u materici te odstranjenje spirale koja se ne može ukloniti
normalnim putem.

Zahvat se obavlja u intravenskoj anesteziji i pacijent istoga dana ide kući (nakon nekoliko sati
mirovanja) – za razliku od bolnice gdje pacijent mora ostati dan-dva.

Postoperativni tok

Simptomi koji se ponakad javljaju posle ovog zahvata odnose se na bolove nalik menstrualnim,
iscedak ili lagano krvarenje (7-14 dana nakon zahvata). Mogu se uzeti tablete protiv bolova (
Ibuprofen, Voltaren, Ketonal).

Moguće komplikacije nakon histeroskopije

Komplikacije su moguće kao kod svakog operativnog zahvata ali u slučaju histeroskopije su vrlo male,
čak manje od komplikacija vezanih za kiretažu materice jer se celo vrijeme radi pod kontrolom oka.
Komplikacije uključuju krvarenje, perforaciju materične šupljine te infekciju.

NAPOMENA

Sadržaj web sajta nije zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen ličnim potrebama pojedinog korisnika. Informacija sadržana na sajtu je predstavljena sa namerom obrazovanja korisnika u pogledu zdravlja i lečenja. Informacije na sajtu dr Radovića nisu zamena za lekarski pregled niti su sugestija za određeni program lečenja. Cilj informacija na sajtu je da dopuni vašu informisanost o zdravlju i lečenju. U slučaju zdravstvenog problema obratite se vašem lekaru ili drugom stručnom licu radi pregleda u ovlašćenoj zdravstvenoj ustanovi. Pre primenjivanja bilo kakvog saveta pročitanog na sajtu dr Radovića se obavezno posavetujte sa nadležim lekarom ili/i obavite pregled kod istog.