POLIP GRLIĆA MATERICE: Simptomi, dijagnoza, terapija!
page-template-default,page,page-id-1797,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Polip grlića materice: Simptomi, dijagnoza i terapija

Šta predstavlja polip na grliću materice?

Polip predstavlja sasvim malu, dobroćudnu, jezičastu tvorevinu tj. izraslinu porekla sluznice koja se nalazi u kanalu grlića materice. Obzirom da polip viri iz kanala grlića materice a da je dobro prokrvljen, nekada se može nakon odnosa pojaviti krvarenje, što može izazvati strah od ozbiljnog oboljenja.

U početku rastu bez ikakvih vidljivih  simptoma i otkrivaju se slučajno u toku redovnih kontrolnih pregleda. U slučaju retkih i neredovnih poseta vašem ginekologu ( što je nažalost češći slučaj u našoj zemlji, posebno u unutrašnjosti) cervikalni polipi mogu poprilično porasti te se na njima mogu pojaviti znaci infekcije, nekroze, ulceracija kao i pojave spontanih krvarenja ( nevezanih za seksualni kontakt.)

Pojava infekcije polipa je često povezana sa pojavom pojačanog vaginalnog sekreta i neprijatnog mirisa iz vagine.

Nekada se može smatrati mehaničkom preprekom prolasku spermatozoida i predstavljati malu otežavajuću okolnost u zatrudnjivanju. Uzrok nastanka je nepoznat, ali se uvek predlaže odstranjivanje opisanog izraštaja (polipektomija), uz kiretažu samo kanala grlića materice. Polip se, zajedno sa sluznicom cervikalnog kanala iz koje je nastao, upućuje na detaljniju histološku analizu.

Terapija polipa:

Terapija je: 1.) Antibiotska  i  2.) Hirurška.

1.) Antibioticima u obliku vaginaleta i tableta se smiruju znaci upale i pojačanog vaginalnog sekreta.

2.) Hirurška terapija je polipektomija sa kiretažom kanala grlića. Ona predstavlja malu i bezopasnu intervenciju. Radi se o kratkotrajnoj, bezbolnoj intervenciji koja se jako dobro podnosini i koja ne remeti Vaš svakodnevni komfor i sutrašnje dnevne aktivnosti.

Polip grlića materice

Prevencija:

Redovne šestomesečne ginekološke kontrole predstavljaju najbolji vid prevencije nastanka polipa kao i njihovih komplikacija!

NAPOMENA

Sadržaj web sajta nije zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen ličnim potrebama pojedinog korisnika. Informacija sadržana na sajtu je predstavljena sa namerom obrazovanja korisnika u pogledu zdravlja i lečenja. Informacije na sajtu dr Radovića nisu zamena za lekarski pregled niti su sugestija za određeni program lečenja. Cilj informacija na sajtu je da dopuni vašu informisanost o zdravlju i lečenju. U slučaju zdravstvenog problema obratite se vašem lekaru ili drugom stručnom licu radi pregleda u ovlašćenoj zdravstvenoj ustanovi. Pre primenjivanja bilo kakvog saveta pročitanog na sajtu dr Radovića se obavezno posavetujte sa nadležim lekarom ili/i obavite pregled kod istog.